Leverans

Jag har slutfört min beställning, när kommer den att skickas?

Upp till 3 arbetsdagar från slutförd beställning till ditt paket skickas ut. Leveranstid: 7-10 arbetsdagar från det att paketet skickas ut.

I den rådande situationen med covid-19 vill vi dela en uppdatering med er. Det är osäkra tider, men vi är säkra på en sak: våra medarbetares och våra kunders hälsa och säkerhet kommer i första hand.

Vi gör allt vi kan för att säkerställa att våra produkter och lokaler kontinuerligt saneras. Som team är vi måna om att hålla oss friska och vi vill gärna att även våra kunder att hålla sig friska.

Vi ber om ursäkt för eventuella förseningar vad gäller orderleverans. Produktion eller leverans kan påverkas av globala problem utom vår kontroll, och kan orsaka viss väntetid.

Det finns omständigheter som vi ibland inte kan kontrollera (naturkatastrofer, helgdagar, väder osv.) Som kan orsaka eventuella förseningar. Medan de flesta paket kommer att komma i tid, kan det finnas omständigheter och förseningar som våra transportörer kan uppleva. Av detta skäl garanterar vi inte den exakta leveranstiden; leveransfrågan är rederiets ansvar.

För att säkerställa att vi kan begära rättvisa priser för våra produkter har vi valt att skicka produkterna till dig direkt från leverantören. På detta sätt kan vi spara enormt på lagrings, transport och förpackningskostnader och vi kan erbjuda dig produkterna till ett rimligt pris. Tack vare vår affärsstrategi kan vi samtidigt stoltsera att vi tillsammans är med och minskar koldioxidutsläppen!

Vänligen kontakta vår kundtjänst vid frågor genom att skicka ett mail till oss på kontakt@sovo.se

Ej uthämtade paket

Vi förbehåller oss rätten att debitera kostnaderna för den hantering som uppstår vid ej uthämtade paket (returfrakt, expeditionskostnad etc). Därför tar vi ut en avgift om 200 kr för ett paket som ej hämtas ut. Försändelsen ligger hos ombudet i 14 dagar innan den returneras till oss. Observera därför att om du ångrar ett köp och vill returnera varan, behöver du först hämta ut paketet och därefter returnera det till oss enligt beskrivning.

Meddela oss gärna på vår mail kontakt@sovo.se om du planerar att göra retur så hjälper vi till med vägledning och ger er adress till vårt lager.

Återbetalning

För de flesta artiklar, i den osannolika situationen att din produkt är felaktig, kan du skicka den tillbaka till oss för återbetalning eller utbyte av varor inom 30 dagar efter mottagandet. Återbetalning av returfrakt är inte tillgängligt för detta.

För att vara berättigad till retur måste din vara vara oanvänd och i samma skick som du fick den. Det måste också finnas i originalförpackningen.

Flera typer av varor är undantagna från att returneras. Förgängliga varor som mat, blommor, tidningar eller tidskrifter kan inte returneras. Vi accepterar inte heller produkter som är intima eller sanitära varor, farliga material eller brandfarliga vätskor eller gaser.

Ytterligare artiklar som inte kan returneras:

* Presentkort

* Nedladdningsbara programvaruprodukter

* Vissa hälso- och personvårdsprodukter

För att slutföra din retur kräver vi ett kvitto eller ett köpbevis.

Skicka inte ditt köp tillbaka till tillverkaren.

Det finns vissa situationer där endast delvis återbetalning beviljas: (om tillämpligt)

* Bok med tydliga tecken på användning

* CD, DVD, VHS-band, programvara, videospel, kassettband eller vinylskiva som har öppnats.

* Alla objekt som inte är i sitt ursprungliga skick, är skadade eller saknas delar av skäl som inte beror på vårt fel.

* Varje artikel som returneras mer än 30 dagar efter leveransen

Returer (om tillämpligt)

När din retur har mottagits och inspekterats skickar vi dig ett e-postmeddelande för att meddela dig att vi har fått din returnerade artikel. Vi kommer också att meddela dig om godkännandet eller avslaget på din återbetalning. Om du är godkänd, kommer din återbetalning att behandlas, och en kredit kommer automatiskt att tillämpas på ditt kreditkort eller den ursprungliga betalningsmetoden inom ett visst antal dagar.

Försenade eller saknade återbetalningar (om tillämpligt)

Om du inte har fått någon återbetalning ännu, kontrollera först ditt bankkonto igen.

Kontakta sedan ditt kreditkortsföretag, det kan ta lite tid innan din återbetalning officiellt publiceras.

Kontakta din bank. Det finns ofta någon behandlingstid innan en återbetalning publiceras.

Om du har gjort allt detta och du fortfarande inte har fått din återbetalning ännu, vänligen kontakta oss genom att använda vårt kontaktformulär.

Försäljningsartiklar (om tillämpligt)

Endast vanliga priser kan återbetalas, tyvärr kan försäljningsartiklar inte återbetalas.

Utbyten (om tillämpligt)

Vi ersätter endast föremål om de är defekta eller skadade. Om du behöver byta det mot samma objekt, skicka ett mail till kontakt@sovo.se så hjälper vi dig

Gåvor

Om objektet markerades som en gåva när det köpts och skickades direkt till dig, får du en presentkredit för värdet på din retur. När det returnerade objektet har mottagits skickas ett presentkort till dig.

Om varan inte markerades som en gåva när den köpts, eller gåvogivaren fick beställningen att skickas till sig att ge dig senare, skickar vi en återbetalning till gåvogivaren och han kommer att få reda på din återkomst.

Returfrakt

Vi kommer att instruera dig via e-post i var du ska skicka ditt objekt för retur.

Du ansvarar för att betala för dina egna fraktkostnader för att returnera din vara. Fraktkostnader återbetalas inte.


Beroende på var du bor kan tiden det tar för din utbytta produkt att nå dig variera.

Om du levererar en vara över 750 kr bör du överväga att använda en spårbar frakttjänst eller köpa fraktförsäkring. Vi garanterar inte att vi får din returnerade artikel.